چند وقت اخیر همیشه در تمام گفتگوها، جلسات و کلاسها این موضوع را مطرح کرده ام که چرا اپل و گوگل موفق می شوند؟ چرا گوگل زمانی موفق شد که کسی نمی توانست تصور کند شرکتی جایگزین Yahoo در جستجوی اینترنتی شود؟ یا چرا اپل زمانی موفق شد که مدت زیادی از عرضه پخش کننده های MP3 توسط شرکتهای مختلف در بازار گذشته بود؟ هنوزم که هنوزه شرکتهایی مثل Creative، Samsung، Sony و دیگران محصولات خود را ارئه می دهند و حتی قابلیتهای این محصولات از iPod بالاتر است اما کماکان Apple محبوبیت بیشتری دارد.
اگر در نوع کار شرکتهایی مثل Apple و Google دقت کنیم، درمیابیم که این شرکتها به شدت در ارائه محصولات و خدمات خود به سادگی اعتقاد دارند و این در حالی است که از تکنولوژی پیچیده ای استفاده می کنند. در واقع تمام هنر این شرکتها این است که پیچیدگی محصول خود را از چشم کاربر دور نگه می دارند.
در این وب گردیهای شبانه برخوردم به تصویری که مصداق همین مطلب است. تصاویر توضیحی ندارند. فقط نگاهشان کنید!