این مطلب را ساعت 11 شب در فرودگاه اصفهان می نویسم. پرواز حدود یک ساعت تاخیر دارد که اتفاق عجیبی نیست. خبری از اینترنت بیسیم در فرودگاه نیست و این مطلب دیرتر از لحظه نوشتن منتشر خواهد شد.
دست آخر سیستم جامع مدیریت کیفیت با همکاری آقای مهندس عباس ابراهیمی به مراحل آخر تولید رسید و من، آقای ابراهیمی و آقای مرادی از کارشناسان خوب شرکت برای نصب و راه اندازی اولین نسخه این نرم افزار در شرکت ایران اسپیرال سفری دو روزه به اصفهان داشتیم.
برقراری روابط موثر و دوستانه با مشتریان از یک طرف و اعتماد مشتریان به پیمانکار باعث می شود تا کار حتی در شرایط سخت هم با قدرت ادامه پیدا کند و به نتیجه برسد. با توجه به نصب اولین نسخه طبیعی بود که مشکلات پیش بینی نشده ای بروز کند. آنهم برای ما(بسیاری از شرکتهای نرم افزاری در ایران) که مثل همیشه باید در زمان کم به نتیجه برسیم و چاره ای جز فعالیت پر فشار و تحویل کار در فازهای مختلف را نداریم. اما در همین شرایط حمایتهای شرکت اسپیرال بدلیل اعتقاد به قابلیتهای نرم افزار و طراحی متفاوت آن نسبت به نرم افزارهای موجود در بازار باعث شد تا کار بخوبی انجام شود.
نرم افزار مدیریت کیفیت استانداردهای ایزو 9000، ایزو 9001 و HSE را پوشش می دهد و فعالیتهای مختلف از قبیل کنترل و مدیریت اسناد و مدارک، برنامه ریزی آموزشی، مدیریت منابع انسانی، برنامه ریزی ممیزی، ثبت و مدیریت اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه، مدیریت اهداف و پروژه ها، تحلیل ریسک، کالیبراسیون، بازنگری قراردادها و ... در این نرم افزار قابل انجام است.
با توجه به بررسی هایی که تاکنون انجام داده ایم به جرات می توانم بگویم که این نرم افزار کاملترین نوع در بازار موجود است. نگرش طراحی این نرم افزار بر اساس ساخت پورتال سازمانی با نگرش مدیریت کیفیت بوده است که به سازمانها اجازه می دهد تا یک محیط مبتنی بر وب را برای انجام امور مختلف در اختیار کاربران قرار دهند.
بلندگو اعلام می کند برای بازرسی باید برویم. اما ظاهرا هواپیما باید از شیراز بیاید، مسافرهای تهران را سوار کند و برود. هنوز مانده تا برسد.