عنوان شرکت: شرکت توسعه فناوری رادمان
زمینه فعالیت: فناوری اطلاعات
مدیر بلاگ: علی واحد
تعداد نویسنده: 1 نفر
آدرس بلاگ: https://weblog.radmanitd.com/
آدرس سایت: https://www.radmanitd.com/
آقای واحد در پاسخ به این سوال که چرا داشتن بلاگ سازمانی برای شما مهم است اینگونه پاسخ داده اند:
دوستی دارم متخصص روابط عمومی ، تعریفی دارد برای وبلاگ از دیدگاه روابط عمومی که می پسندم: "وبلاگ همان وب سایت است اما با روابط عمومی بهتر" همو بود که حدود 6 سال پیش تشویقمان کرد به ایجاد وبلاگ برای شرکت. ابتدا نوشتن در این وبلاگ نه به جهت اهمیت آن برای شرکت بلکه به عنوان روشی برای ارضاء یک حس شخصی بود: آنکه می نویسم پس هستم یا چون هستم می نویسم! اما به مرور اهمیت وب سایت و وبلاگ برایمان بیشتر شد، آنجا که اولا وارد عرصه روابط عمومی الکترونیک(ePR) و راهکارهای مدیریت ارتباطان مشتریان (CRM) شدیم و خودمان بایستی به عنوان مجری طرح به این مفاهیم اعتقاد عملیمان را نشان می دادیم و دوما وب سایت رسانه اصلی ما برای ارتباط با مشتریانمان گردید تا جاییکه بیش از یک سوم کل مشتریان ما در این چند سال مستقیما از طریق وبسایت با ما آشنا شده اند.
به مرور تفکیک وظیفه ای برای وب سایت و وبلاگ رادمان قائل شدیم:
وب سایت
وبلاگ
هدف معرفی شرکت به صورت رسمی
رسانه ای غیر رسمی برای روابط عمومی
مخاطب هدف مشتریان هدف، بالقوه و یا بالفعل شرکتهای همکار، شریک یا رقیب فعالان نرم افزاری
مخاطبان وب سایت + همکاران و یا دانشگاهیان کامپیوتری یا علوم ارتباطات و عامه کسانی که از اینترنت استفاده می کنند و به برخی کلید واژه ها و یا اخبار روز حساسند.
وظیفه معرفی شرکت و محصولات و خدمات آن افزایش فروش افزایش رضایتمندی مشتریان تسهیل ارتباطات برون سازمانی
تولید محتوی و ارتقاء سطح دانش عمومی و یا اختصاصی، نقد و کنکاش در رفتارهای مرتبط با مهندسی و کسب و کار نرم افزاری، برقراری ارتباط ساده، صادقانه و صمیمی با مشتریان و تقویت برند و جایگاه رادمان
اگر چه در کنار وب سایت کانالهای دیگری برای ارتباط رسمی، دائمی و دوسویه با مشتریان داریم، اما حداقل در این چند سال، وبلاگ تنها رسانه روابط عمومی ما بوده است، رسانه ای که ضمن ارتباط به شکلی گسترده در موضوعات متفاوت و با ادبیاتی راحت تر با مخاطبان می توانیم از نظرات آنها نیز به شکل موثری بهره مند شویم.
امروز بسیار به وب سایت و وبلاگ رادمان وابسته ایم تا جاییکه همانگونه که در یکی از نوشته های وبلاگ به آن اشاره کرده ام اگر کسی قرار باشد بداند چه کرده ایم و می کنیم کافیست وب سایت را ببیند و اگر بخواهد بداند چگونه فکر می کردیم و می کنیم می تواند وبلاگ را ببیند.
همین!