همیشه شروع کردن یک کار سخت است. این شرایط را ممکن است برای نوشتن اولین مطلب بلاگ سازمانی خود تجربه کنید. اولین مطلب در بلاگ سازمانی از این جهت مهم است که تصویر اولیه بلاگ شما را ترسیم خواهد کرد و اهدافتان را برای خوانندگان مشخص خواهد نمود.
حتی خوانندگانی که در آینده به بلاگ شما رجوع خواهند کرد، برایشان جذاب خواهد بود که بدانند شما از کجا و با چه هدفی شروع کرده اید. پس مطلب اول بلاگ شما باید بصورت خلاصه اهداف مورد نظر شما از راه اندازی بلاگ را نمایان کند.
برای نوشتن مطاب جدید دو نکته زیر را در نظر بگیرید:
اهداف بلاگ شما: اینکه چه انگیزه ای باعث شده تا این بلاگ را راه اندازی کنید برای خوانندگان شما اهمیت خواهد داشت. اگر شما هدف بلاگتان را مشخص نکنید احتمالا خودتان هم دچار سردرگمی خواهید شد. هدف بلاگ شما می تواند پاسخ به یک نیاز باشد. می تواند برای بهبود ارتباط با مشتریان باشد یا موارد دیگر.
نحوه ارتباط خوانندگان با شما: اگرچه ممکن است بسیاری از خوانندگان بلاگ شما با امکانات ارتباطی با یک بلاگ مثل اطلاع رسانی ایمیلی، فید و یا نظردهی برای نظرات آگاه باشند، اما همیشه در نظر بگیرید که ممکن است افرادی برای این موضوع نیاز به راهنمایی داشته باشند. بخصوص که در کشور ما ممکن است شما مخاطبهایی را مد نظر قرار دهید که خیلی با مفهوم بلاگ بخصوص از نوع سازمانی آن آشنا نباشند، پس بصورت واضح توضیح دهید که چطور می توانند ارتباطشان را با شما حفظ کنند. قرار دادن صفحاتی مثل فید چیست؟ می تواند بسیار مفید باشد.