وقتیکه جام جهانی 2006 در آلمان برگزار میشد، هنوز توییتر و فیسبوک به محبوبیت امروز نرسیده بودند. اما حالا با تعداد بالای کاربران این سایتها پیش بینی می شود که رکوردی تاریخی در سایتهای سوشیال مدیا برای جام جهانی آفریقای جنوبی ثبت گردد. در حال حاضر درصد بسیار بالایی از کاربران اینترنت، در سایتهای سوشیال فعالیت دارند و این موضوع باعث می شود تا محتوای از نوع ویدئو، تصویر و متن توسط کاربران تولید شود و در سایتهای سوشیال مدیا منتشر شود. این تجربه منحصر بفردی خواهد بود که در این دوره می توان بیش از هر دوره دیگر تجربه جام جهانی را از دید هر تماشاچی دید.
پیش بینی می شود بیشتر این فعالیتها در توییتر و فیسبوک صورت بگیرد. در حال حاضر بلاگی ایجاد شده با نام Worldcupblog.org که تمام وقایع مرتبط با جام جهانی و اطلاعات اختصاصی تیمها را منعکس می کند. همچنین می توانید اطلاعات مربوط به جام جهانی را از طریق فیسبوک و توییتر هم دنبال کنید.
البته از Youtube هم نباید برای انتشار ویدئوها غافل شد.