چند وقت پیش علی نعمتی شهاب در بلاگش لیستی از بلاگهایی رو معرفی کرده بود که من هم جزوشان بودم و در توضیح معرفی من گفته بود که در زمینه IT و بخصوص شیرپوینت مطلب می نویسه. (احیانا اگر در زمینه IT کار نمی کنید باید بگم که شیرپوینت یکی از محصولات مایکروسافت است). این موضوع در حالی بود که من مدتهاست که در این زمینه مطلبی نمی نویسم و حتی شاخه کاری من هم متفاوت شده. از طرفی بسیاری از همکارهای قدیمی هنوز من رو برای مشاوره یا اجرای پروژه های در همین زمینه شیرپوینت معرفی می کنند. همین موضوعها باعث شد که دوباره به این فکر کنم که دقیقا چه کاری دارم انجام میدم. بصورت خیلی کلی همیشه می تونم بگم که در زمینه IT فعال هستم اما وقتی فکر کردم دیدم من نه برنامه نویس هستم و نه متخصص سخت افزار. بیشتر کاری که انجام میدم اینه که چطور IT می تونه به بهتر شدن کارها کمک کنه. بعد رفتم عقب تر. بیشتر به گذشته فکر کردم. به این نتیجه رسیدم که در تمام این ده سالی که از شروع کارم گذشته من همیشه یا نقش مشاور داشته ام یا نقش معلم. یعنی حتی در زمانی که فنی ترین کارها را داشتم انجام می دادم به این دلیل بوده که خواستم در بهتر شدن کاری مشاوره بدم. در غیر این صورت در حال تدریس بودم.
همین موضوع من رو به این نتیجه رساند که الان زمان مناسبی است برای تعریف دوباره برند خودم. به همین دلیل سعی کردم بیشتر فکر کنم و جنبه های مختلف رو بررسی کنم. یادم اومد که همیشه در خانواده هم برای انجام کارهای مختلف با من مشورت می کردند. از خرید کامپیوتر تا انتخاب رشته و شغل. بعد به خاطرم اومد که دیگران همیشه به من می گفتند که تو اصولا تو یاد دادن مفاهیم تبحر داری و می تونی خیلی موارد رو بصورت ساده توضیح بدی.
خلاصه که بعد از کلی بالا و پایین به این نتیجه رسیدم که برند جدیدم باید با اهدافم هم جهت باشه. درسته که در این مدت گذشته در مورد سوشیال مدیا و مدیریت و خلاقیت مطلب نوشتم اما برآیند مطالبم رو که مرور می کردم بیشتر به مباحث شغلی نزدیک تر بوده. بخصوص مطالب اخیر. همین موارد باعث شد که هم شعار زیر نوشته The Coach رو تغییر بدم و هم در صفحه درباره و خدمات تغییراتی رو بدم که بتونم پیامم رو بصورت واضح تر ارائه کنم.
اینکه هر چند وقت یکبار اهداف کاریمون رو مرور کنیم و دوباره خودمون رو بر اون اساس تعریف کنیم نکته بسیار مهمیه. وقتی قراره که شما رو با عنوانی بشناسند، این اتفاق خود به خود نمی افته و این شما هستید که باید پیام خودتون رو بسازید و آن را برای مخاطبانتان واضح کنید. این یک اصل در پرسنال برندینگ است.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
در صفحه بپرسید؟ می توانید سوالات خود را در زمینه مطالبی که در بلاگ می نویسم مطرح کنید تا درباره آنها مطلب بنویسم یا پاسخ دهم.
می توانید مشترک فید مطالب این بلاگ بشوید و یا در توییتر من را دنبال کنید.
بلاگ سازمانی خود را ثبت کنید تا در Thecoach.ir به خوانندگان جدید معرفی شود.
خدماتی را که می توانم ارائه بدهم مطالعه کنید و در صورت نیاز با من تماس بگیرید.