موضوع از معرفی وبلاگ یک پزشک در مورد سایت جدید threewords.me شروع شد. سایتی که به شما این امکان رو میده تا از دوستانتان بخواهید سه کلمه (ویژگی) اصلی که در مورد شما میدانند را بیان کنند. بعد علی نعمتی شهاب مطلب خوبی درباره همین موضوع نوشت که پیشنهاد میکنم مطالعه کنید. اگرچه علی درباره نقش این سه کلمه در زمینه پرسنال برندینگ اشاره کرده اما من هم قصد دارم مروری دوباره بر روی این موضوع داشته باشم.
معمولا در برابر کارها با دو احساس مواجه میشویم. احساس شادی و احساس موفقیت. احساس شادی یک حس درونی است. یعنی به دلیل رخدادی، ما به شکلی درونی احساس شادی میکنیم. اما برخلاف شادی موفقیت یک رخداد بیرونی است. مثلا در مورد یک محصول، تصویر کنید! آیا بنز میتواند موفق باشد اما مشتریهایش چنین باوری نداشته باشند؟ آیا میتوان به فیسبوک گفت یک کسب و کار موفق اما کسی از آن استقبال نکند؟ موفقیت یک باور است که در ذهن مخاطبهای خارجی شکل میگیرد. به همین دلیل اگر میخواهیم موفق شویم باید بتوانیم در مسیری حرکت کنیم که در ذهن دیگران به جایگاه موفقیت برسیم. نمیتوانیم خودمان اظهار کنیم که موفق هستیم اما مخاطبها (مشتریان) ما چنین عقیدهای نداشته باشند. چون اگر چنین عقیدهای وجود نداشته باشد، کسی برای همکاری با ما حساب باز نخواهد کرد.
تاثیر این سه کلمه اینجاست که میتواند به شما کمک کند تا دریابید تصویر بیرونی شما چیست؟ اما برای اینکه بتوانید از دریافت این سه کلمهها استفاده بیشتری کنید، بهتر است خودتان هم فکر کنید و آن سه کلمه را برای خودتان انتخاب کنید و سه کلمه خود را با سه کلمههایی که دریافت کردهاید مقایسه کنید. اگر اختلاف زیاد است به این معنی خواهد بود که تصوری که دیگران از شما دارند با تصوری که شما از خودتان دارید متفاوت است و بنابراین روی آن تصویر خارجی باید کار کنید تا سه کلمهای که خودتان انتخاب میکنید با کلماتی که دیگران برای شما انتخاب میکنند نزدیکی معنایی داشته باشد.
در صورتیکه علاقهمند بودید میتوانید در صفحه من سه کلمه در مورد من بگویید.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
دنبال متخصص میگردید؟ آگهی استخدام خود را اینجا منتشر کنید. برای کسب اطلاعات تماس بگیرید.
می توانید مشترک فید مطالب این بلاگ بشوید و یا در توییتر من را دنبال کنید.