گزارش کارگاه شناخت تواناییها و نقاط قوت
روز جمعه مورخ ۹۰/۳/۶ کارگاه شناخت تواناییها و نقاط قوت با همکاری مجموعه مدیران ایران در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار شد. قبل از اینکه
روز جمعه مورخ ۹۰/۳/۶ کارگاه شناخت تواناییها و نقاط قوت با همکاری مجموعه مدیران ایران در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار شد. قبل از اینکه بخوام در مورد سمینار توضیحی بدم، جا داره از خانم مفاخری و شاهین شاکری عزیز در مدیران ایران تشکر ویژه کنم به این دلیل که بدون همکاری و پشتیبانی این دو عزیز امکان برگزاری این کارگاه فراهم نمیشد. بسیار خوشحالم که با مجموعهای آشنا شدم که رویکردی مثبت در کار دارند و این موضوع باعث شد تا تجربهای ارزشمند در برگزاری این کارگاه شکل بگیره.
اما این کارگاه در دو بخش صبح و بعد از ظهر برگزار شد. در بخش صبح به تشریح هدف و نیاز به درک از لزوم داشتن مسیر حرکت کاری اختصاص داشت. شرکت کنندگان به تبادل تجربه از شرایط کاری و اهداف آینده خود پرداختند و بصورت عملی اقدام به ترسیم مسیر کاری خود نمودند.
در بخش دوم کارگاه شرکت کنندگان به بازی عملی پرداختند. در این بازی افراد در نقشهای مدیرعامل، مدیران تیم و کارشناسان تولید وظیفه تولید محصول با امکاناتی که در اختیار آنان قرار گرفته بود را داشتند. هدف از اجرای این بازی درک نوع رفتار ما در محیط کار، دلایل انتخاب کار و دلایلی که باعث میشود کارمان را تغییر بدهیم بود. پس از این مرحله به تشریح دلایل انتخاب کار، شناخت باورهای درست و غلط در مسیر کار و زندگی پرداخته شد.
اصلاح باورها بصورت عمده بر این موضوع تمرکز داشت که برای پیشرفت در کار باید روی نقاط قوت سرمایهگذاری کرد و نه از بین بردن نقاط ضعف. اصلاح باورها شرکتکنندگان را به شناسایی استعدادهای پایه رساند. در این بخش براساس مدلی از شرکت Gallup شرکتکنندگان به انتخاب استعدادهای پایه خود پرداختند و این استعدادها با شرایط واقعی کار و نقشی که افراد در بازی ایفا کردند، مقایسه شد تا ویژگیهای اصلی شرکتکنندگان مشخص گردد.
در پایان هم برنامه هفتگی و نحوه پشتیبانی یکماهه که برای شرکت کنندگان وجود دارد ارائه گردید. توضیح اینکه این کارگاه پیشنیاز کارگاه پرسنال برندینگ خواهد بود.
این از قسمت رسمی گزارش. اما حالا اگر با زبان همیشگی خودم بخوام بنویسم باید بگم که از کیفیت کارگاه راضی بودم. فضای رسمی کارگاه خیلی زود شکسته شد و شرکتکنندگان در جوی دوستانه ادامه کارگاه رو تجربه کردند. بخصوص در قسمت بازی انرژی خوبی در کارگاه وجود داشت. جالبه که با چندبرگ کاغذ رنگی، چسب و قیچی طرحهای خلاقانهای از قاب عکس، تا لوستر که میتوانست به شکلهای مختلف آویخته شود توسط شرکتکنندگان ساخته شد. در این کارگاه یک مدیرعامل داشتیم که با سخنرانی خود بدون آمادگی قبلی همه را شگفتزده کرد. اگرچه در کارگاه من بهعنوان مدرس حضور داشتم اما اتفاق جالبی افتاد که برای من درس بزرگی داشت که در اینباره در مطلبی جداگانه حتما مینویسم.